maandag 30 september 2013

Levi van Veluw: the collapse of cohesion

Groot was mijn verwondering toen ik Galerie Ron Mandos binnenstapte en, zonder dat het mij bekend was, Levi van Veluw daar momenteel exposeert.
Zijn werk herkende ik onmiddellijk aangezien ik al eerder op mijn blog de aandacht op hem gevestigd had, lees: elementaire overdrachten.
Op de uitnodiging aldaar las ik:
* terwijl in eerdere series de focus lag op controle, orde en structuur staat in de nieuwe serie - bestaande uit kleine houtskooltekeningen en bijbehorende installaties-
desintegratie van deze elementen centraal.
Orde verandert in chaos. Visioenen van instortende tafels, omvallende kasten en exploderende rekken markeren het moment van ontwrichting. Menselijke constructies worden aangetast door natuurkrachten als zwaartekracht, water en wind, en worden zo herschikt tot een nieuwe natuurlijke orde der dingen.
* citaat

ees


opname van een video-opname van Van Veluw



Geen opmerkingen:

Een reactie posten