zondag 29 september 2013

das ewige weltauge

Persbericht:
‘Das ewige Weltauge’ is een begrip van de filosoof Arthur Schopenhauer. Alle levende wezens kijken met hun ogen naar de wereld. De individuen worden geboren en de individuen sterven, maar wat blijft is een oog, dat onafgebroken ziet.
Zonder het oog heerst de duisternis.
Een worm heeft een oog dat verschilt van dat van de mens. Daardoor ziet de worm een andere wereld dan de mens. De werking van ons oog bepaalt hoe we de wereld zien. Hoe de wereld er werkelijk uit ziet, weten we niet…

In Torch gallery indrukwekkende schilderijen gezien van Philip Akkerman, een man met vele gezichten of zoals hij zelf zegt: buiten is de heldere wereld, binnen is de duisternis. Ik weet niet wie ik ben en dat geeft mij als schilder een enorme vrijheid want ik kan alles maken wat in mijn hoofd opkomt.   
Er is ook werk van andere kunstenaars te zien aldaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten