vrijdag 1 maart 2013

Izaak Zwartjes

Alweer een juweeltje van een jonge kunstenaar.

In Het Parool -Kees Keijer- van 27 februari j.l. lees ik: ... Met touw, balken, jute, gevonden uitlaatpijpen en purschuim bouwt hij zijn naargeestige beelden, een apocalyptische schaduwwereld met figuren die doen denken aan verkoolde soldatenlijken of versteende lichamen in Pompeï...

Een dergelijk item wekt onmiddellijk mijn interesse.
In galerie Upstream vertoont Izaak Zwartjes zijn Crossing the Threshold. Er is niet veel nodig om mij over de drempel te halen. In mijn wereldbeeld van schoonheid, vergankelijkheid en verval passen zijn monumentale beelden van aangetaste en halfvergane voorwerpen en voel ik me geheel thuis in zijn op straat gevonden materialen.





Hieronder een interview met de kunstenaar:
http://cultuurgids.avro.nl/front/detailkunstuur.html?item=8222156

Geen opmerkingen:

Een reactie posten