maandag 20 mei 2013

voor tussen en achter de struiken

Dit weekend bridgeden mijn vaste bridgeparter Greet en ik als plaatsvervangend paar aan de Amstel. Aldaar aangekomen werden we gastvrij ontvangen door de heer des huizes.
Het koffertje met inhoudelijk alle bridgespullen was aanvankelijk spoorloos, niemand wist wie het de laatste keer had meegenomen, waardoor er enige hilariteit  ontstond. Het raadsel werd opgehelderd bij aankomst van de hekkensluiter.
Aan het toeval werd overgelaten wie met wie zou spelen. De twaalf aanwezigen trokken speelkaarten en de eigenaren van de twee parallelkaarten zouden die namiddag en avond tot elkaar 'veroordeeld' worden.
Gelegenheidspartner en ik voelden elkaar bridgetechnisch goed aan en speelden de 'sterren van de hemel' wat dan ook uiteindelijk resulteerde in nummer 1.

Tussen de bedrijven door werd er uitgebreid gedineerd en gelachen. Ik zag even kans om de prachtige beeldentuin van de dame des huizes, beeldend kunstenaar Nicole van Buuren vast te leggen.

Het spookuur had geslagen toen we na een aantal bijzonder gezellige uren samenzijn langs de rustieke Amstel, langs Zorgvlied in mijn little red rooster naar huis tuften.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten